Sådan sparer i penge på wayfinding i jeres virksomhed

Wayfinding er ikke altid den billigste investering, du kan lave i din virksomhed. Det er dog ikke ensbetydende med, at det er noget, du bør undgå, for i mange tilfælde kan det vise sig at være en rigtig god investering, som kommer til at give dine besøgende og dermed også din kunder en bedre oplevelse med din virksomhed, hvad end der så er tale om et museum eller derimod et indkøbscenter. Der er dog mulighed for at spare på pengene, når det kommer til indkøb af wayfinding i din virksomhed, for der findes ikke blot mange forskellige varianter af wayfinding, men stort set alle virksomheder, der vælger at investere i det har også nogle forskellige krav, de gerne vil have dække og nogle forskellige behov, som deres wayfinding skal leve op til.

 

Vær meget specifik omkring dine krav

Hvis du går med intentionerne om at investere i wayfinding til din virksomhed, så er noget af det absolut første, du skal gøre – og samtidig også noget af det absolut vigtigste – er, at danne dig en meget specifik idé om, hvad du skal bruge systemet til og hvad du har af krav til det. På den måde kan du nemlig være sikker på, at du er helt og aldeles sikker på, at du ender med at betale for et system, der passer perfekt til dig og din virksomheds behov og krav. Det er også ensbetydende med, at du har nemmere ved at undgå at betale for funktioner og deslige, som du reelt set ikke kommer til at bruge til noget, da de ikke skaber værdi for brugeren af dit wayfinding-system.

 

Lad systemet vokse med dig

Der er sikkert rigtig meget, der taler for, at du fremadrettet kan komme til at få brug for flere funktioner end du reelt set har behov for lige nu. I den forbindelse vil der være mange sælgere, der råder dig til at få alle funktionerne med nu, så du ikke skal tænke på at udvide systemet på sigt. Det er også en ganske fin måde at gøre det på, men hvis du har fokus på at holde din investering i bund, så vil du være bedre stillet med at nøjes med de funktioner, du skal bruge nu og så lade systemet vokse med dig, så du løbende kan udvide med nye funktioner. Det har også den fordel, at du kan bruge udvidelser som en nyhedsværdi til at få dine besøgende til at fortsætte med at bruge dit wayfinding-system.

 

Køb ikke den billigste løsning

Selvom du gerne vil spare penge på din wayfinding-løsning, så kan det ikke betale sig at vælge det billigste af det billigste. Oftest viser det sig nemlig at ende med at blive en langt dyrere løsning, da du finde ud af, at systemet ikke lever op til dine krav hvorefter du skal foretage et skifte. Derfor er det også bedre, at du sørger for at vælge en løsning, der er udbudt til en mere seriøs pris, da det i sidste ende kommer til at gavne dig bedst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Svar på spørgsmålet før du kan sende din kommentar * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.