Spar penge på telemarketing

Telemarketing er – uden tvivl – et område, som rigtig mange danske virksomheder investerer mange penge i. Der skal dog ikke lægges skjul på, at de bestemt får noget tilbage for deres investering, hvilket selvfølgelig også er årsagen til, at langt de fleste virksomheder betaler et telemarketingfirma måned efter måned. Det er dog ikke ensbetydende med, at man ikke kan tillade sig at gå på udkig efter billigere løsning, der reelt set giver dig det samme. Med dette menes der naturligvis, at der ikke er nogen grund til at betale 1200 kr. ekskl. moms for et booket møde, hvis du kan finde en udbyder, der tilbyder at gøre det for 800 kr. ekskl. moms, og som samtidig kan levere enten det samme antal bookede møder eller måske endda mere end dét.

 

Vær kritisk og nærig

Hvis du skal vælge et telemarketingbureau til at varetage dine opgaver med salg, så er det meget vigtigt, at du sørger for at være både kritisk og nærig. Du skal være kritisk i den forstand, at du ikke blot skal vælge en udbyder, fordi de markedsføre sig som de billigste på markedet. Det er langt fra altid, at de billigste på markedet rent faktisk viser sig at være de billigste – hvis du blot betaler deres fakturaer, men ikke får det store tilbage i form af konkrete salg, leads eller bookede møder, så er de pludselig ikke så billige længere. Derfor skal du sikre dig, at de er professionelle og kan levere en god mængde salg eller leads til dig, så du får noget for pengene.

 

Telemarketing er altid billigt

Det skal naturligvis nævnes, at telemarketing altid vil være billigt, hvis du sørger for at vælge den rette udbyder. Du får rigtig meget værdi for pengene og du har mulighed for at vækste din forretning på særdeles effektiv vis, uden at det er noget, der kommer til at koste dig synderligt meget taget i betragtning af, hvad du får retur. Derfor vil telemarketing altid være billigt og det vil altid være dine penge værd, men dog kun med den forudsætning, at du vælger den rette udbyder, som håndterer dit salgsarbejde på professionel vis. Du kan både bruge telemarketing i forbindelse med direkte telesalg, men du kan naturligvis også sagtens bruge det i forbindelse med booking af møder eller leadgenerering, hvis det giver bedre mening for din forretning.

 

Du sparer ikke penge ved at gøre det selv

Der er rigtig mange, der går og tror, at de kan spare rigtig mange penge ved at lave telemarketing på egen hånd. Faktum er dog, at det faktisk slet ikke er tilfældet, for hvis du gerne vil spare penge (og oven i købet også tjene flere penge), så skal du selvfølgelig ikke investere din egen dyrebare tid i at arbejde med telemarketing eller telesalg. Du skal derimod udlicitere arbejdet til et bureau, som kan arbejde med det på fuld tid samtidig med, at du kan beskæftige dig med dét, som du er bedst til og som dermed vil skabe mest værdi for din virksomhed. Du kommer også til at tjene flere penge, for et bureau, der arbejder med dit salg på fuld tid kan med garanti skabe mere salg end du kan på egen hånd.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *